2007. április 7., szombat

Sólyombérc egy napra

Egy napos túrát tartottunk Sanyival és Imrével (1. parti) illetve Petivel (+én= 2. parti) Sólyombércre. 6kor elhagytuk Debrecent a sokat látott Seattal és felvettük a kissé álmos Sanyit Tégláson. A sárga jelzésen felszaladva 9re a szikláknál voltunk. Beöltözés, majd válogatás (új kalauz tanulmányozás) után nekiláttunk. Peti kinyomta a Gyíkot (V) és felbiztosított, ez alatt Imréék a névtelen mozgó tömbös ötöst nyomták. Leereszkedve az ugyanezen falon található IIIas bevágást másztam ki, majd felbiztosítottam Petit. Ereszkedés közben lábbal kimozdítottam egy igen nagy tömböt, ami megállt az egyik élén, de nagyon rosszul nézett ki (hazafelé lepottyantottuk). A kötelet felszedve Peti nekilátott a Jégútnak (IV+), majd felbizosított a szép vonalvezetésű magas úton (kb. 20 m). A kötelet sikerült többször is felszedni a standban :), majd leereszkedtünk. Ezt követte a Varnyú (IV+) általam megvalósított elölmászása, mely szép út, de a standja kicsit érdekes... Ezután a Kőkígyó következett (V), melynek azonos a standja a John Lennonéval (VI+), így a jó kis hüllő után azt felsőztük (volna). Peti elsőre kitolta felsővel, de ez nekem nem igazán akart menni, úgyhogy inkább hanyagoltamb/lehet, hogy kicsit többet kellett volna próbálkozni/. Sanyi később 2. ra, Imre sok belepihenéssel abszolválta. Peti ezután a Télapót (IV+) nyomta ki és felbiztosított, majd ugyanebből a standból felsőzve megnyomta a Felhőt (VI-) is. Unszolásomra átnéztünk a lejjeb lévő kis tömbhöz (12m), ahol elölben kimásztam az ELI-t, szép út elgondolkodtató első szöggel, de nem vészes. A standban nagyon jól lehetett álldigálni, így felbiztosítottam Petit, aki átrakta a kötelet a Porszívó (VII-) standjába. Erős variáns jelleggel jutott fel ezen az úton (V körül), ami teliben még odébb lesz, de jó projekt lehet (jó stand, viszonylag rövid út). Ezután az idő rövidsége miatt már csak az első tömb V-ös éljét másztam elölben, Petit felbiztosítva, majd a turisták beszólásai ("Ezek is választhattak volna jobb hobbit, Kapaszkodjál fiacskám, mert leesel.") közben ereszkedhettünk le. Hamarosan Imréék is megjöttek a Télapó-Felhő munkából és elhagytuk a tetthelyet. Jó kis nap volt, csak kicsit alulöltöztünk..

Nincsenek megjegyzések: