2011. szeptember 11., vasárnap

Dél-Bükk/Hór-völgy

A meleg kora őszi szombaton régi cimborákkal indultunk a Bükk déli része felé, hogy kevésbé ismert részeket fedezzünk fel. Márti, Imre, Máté és Anitta volt a társaság, a kocsit odafelé én vezettem, de így is odaértünk :) Cserépfalura. A templomtól egy kávé után a falu feletti dombon átvezető tanösvénynek láttunk neki, a felfestés hagy maga után némi kívánnivalót...mindenesetre a tufába vájt hajdani barlanglakások, bányaudvarok és a kilátó megéri ezt a kis kört, főleg, hogy még egy szüretre is "rátévedtünk". Az Ördög-torony csinos kis tűje után áttértünk a Hór-völgybe, mely az ország egyik leghosszabb völgye, néhol egészen összeszűkül. A jó hangulatú felmenet során egy bányaudvarban meguzsonnáztunk, Mátéval megidéztük az ősemberek szellemét, amit a többiek nem kultiváltak túlzottan. A BNP kutatóháza és az oszlai tájház között található az egykori kiváló debreceni botanikus (világjáró, fotós, hegymászó) Less Nándor emlékoszlopa is. Nándor kínai, himalájai, afrikai fotóit elsős egyetemistaként (és később is) leeső állal nézegettem a kollégiumi díj befizetésével járó sorbanállás közben közös lakhelyünk falain. A völgy oldalában, az odvasbükki úton át jutottunk fel Ódorvárra, amely egy kora középkori erődítmény volt ma már alig fellelhető falszakaszokkal és kiváló kilátással. A levezető útba már csak egy kis kóválygás csúszott bele, plusz a Suba-lyuk megtekintése, mely egyik leghíresebb ősember-lelőhelyünk. Cserépfaluban némi szaksegítség (vörös orrú "sétáló" bácsi útbaigazítása) révén eljutottunk a pincesorra, ahol finom vörösborokat kóstoltunk a jópofa borász polgármester! idegenvezetésével.
A túra hossza 24 km volt kb.450m szinttel.

Ámerika

A majom függeszkedik

Cserépfalu

Ördögtorony jump

Ennél szebb domborművet ritkán látni - priceless kismormotával (?)

A bükki vérnyúl első ismert ábrázolása

Ódorváron

Odour-vár 2

Máté írta...

Nem várok! :)

Jules írta...

A "polgi" hatalmas forma (tavaszi csapatépítő tréning során tapasztalva), a Blauburger meg remek bor nála.

Bogyó Dávid írta...

igen - én is vettem 2009-eset :D jó példa szerintem arra, hogy kistelepüléseken (persze azért ez nem rossz fekvésű...) hogyan lehet nihilista szemlélet helyett mozgatni a dolgokat előre