2010. október 18., hétfő

Hogyan onszájtoltam (volna) Hámorban

A hétközi túraszervezés ismét nehézségekbe ütközött, utolsó mentsvárként Sanyi maradt, de őt a teljes árú tömegközlekedés rettentette el. Végül Béres Janót kerestem meg, tud e valakit pénteken a Bükkben mászókázni. Ő maga fél 2-től ért rá, így én 11-től még tettem egy kis túrát Fehérkőre (előtte piacos lángos a Búza téren 150 Ft-ért :). Itt átcseréltem a bakancsot mászócipőre, majd zsák fel és feloldalogtam a Lépcsőházon + leültem falatozni a táj felett. Ha nem szereltek volna valamit a völgyben, egész idilli lett volna a gyönyörű őszi erdő - de így sem volt rossz :-)
Innen a Túristaház után egy kanyarral a Puskaporoson át jutottam vissza Hámorba. Miközben a sziklabüfés teát kortyoltam, megjelent Janó bringán (fő a sportos életmód) a slósszal. A napi program a Kis-fallal való ismerkedés volt, Janó nyomott egy dry-toolt majd nekiláttunk. Az utak többsége sunyin, vagy direkt módon áthajlik és 20-25m hosszú, így a testerő el nem hanyagolható módon szükségeltetik. Előző este azzal poénkodtam, kinézem a kallerból mit fogok on sight-olni, ami valóban jó poén volt: semmit :-D A mászott utak többsége tartalmazott min. 1-2 trükköt ami nagyon nem egyértelmű, magas fellépések, nyúlások az "ott lesz az" típusú lyukakra, repkókra. Nagyon tetszett az Odú, az Elasztikó, a Kari útja és a Gerinces. Persze a többi is király volt, de az energiáim gyorsan merültek. A végső döfést a Galagonyás+Trió egyben való végigszenvedése adta meg, nyögtem rendesen. A nap folyamán kissé úgy éreztem magam, mintha most kezdenék mászni - de ez inkább érdekes, mintsem rossz érzés volt a karakteres, de  keményen számozott és nehéz utakban. Janónak köszönöm a pesztrálgatást, szerintem jövök még, mert a Nagyfal sem Piskóta :D

Fehérkő


Retro


Út az őszbe


Ez (is) tetszett


Nagyfal - majd egyszer itt is hátha...


Megyek az Odúba


 Kitti depresszió VII+

 Próbálok akasztani a Gerincesben

Mászott utak: Fehérkő, Lépcsőház III (solo), Hámor Kisháromszög direkt VI+ (pp), Keménykalap V+ (pp), Odú VI/VI+ (tr), Kari útja VI (pp), Elasztikó VII (tr), Kisfal direkt VI (tr próba...), Gerinces VI-/VI (pp), Galagonyás VII (tr), Trió VI- (tr)

3 megjegyzés:

Izer Bálint írta...

egy kis pontosítás srácok. egy (megrugdalni, lefejezni kibelezni-igen finom voltam) való mászó, aki sziklamászónak is tartja magát sajnálatos módon bekente műgyantával a Suhatag kulcsfogásait és így az utat gyakorlatilag mászhatatlanná tette. (t) már nem létezik az út ennyit pontosítsatok léci. vagy itt ment valaha vagy ilyesmi.. :)

Bogyó Dávid írta...

az ertesulesrol nem tudok pontosabbat, en az utrol a htm egy kezdeti szamaban olvastam talan babcsantol

de!!

itt mar pedig beke legyen, a blog nem ilyeten vitafelület :) hogy ne is szurhassa senki szemet atjavitom

Attila írta...

Hát igen, Hámor az ilyen, építi a testet, rombolja az egót. :-) Majd mi megyünk veled jövőre, szeressük mi is a helyet.