2010. október 6., szerda

Amadé fétis

Hasta la vista, baby

Kilátás a Favágó standjából - hűvös szelek járnak

Őszi kikerics (Colhicum autumnale)

A szemérmetlen szömörcsög (Phallus impudicus) népi elnevezéseit kár is firtattni

Irány Amadé

Sanyi főzőcskézik

Az eredmény

Jajj de jajj, de finom!

Egy 80-90 fős darucsapat  délnek megy

Szombaton csapadékmentes időjárást jósoltak, elő-előbukkanó nappal. Mivel többeknek nem volt jó a vasárnap (családi programok, választás (sic!)..stb) így a szombat mellett döntöttünk (Márti, Imre, Sanyi). A cél némi sziklamászás volt Sólyomkövön, illetve az Amadé-várrom és kilátópont felkeresése. Hejce felett erős felhőzet és igen csípős idő fogadott minket, sapka és minden mozdítható felkerült ránk, majd felcaplattunk a sziklákhoz. A napsütés hiánya igen fagyos hangulatot teremtett, ekkor szerintem jó esetben volt 5 fok. A Kalifornia-falon melegítettünk könnyű utakkal, Mártit is megmászatva a Piskótában. Később átruccantunk a Favágóra, majd a felújítótt (THX) Sférió felé vettük az irányt. A sólyomkövi VIos-ként interpretált útba alsóval beszállva már az első akasztásnál elbukott az OS, ez a mozdulatsor megvan vagy VI+. Innen pár akasztásnyi könnyebb, de gondolkozós tereppel jut el az ember a kulcsrészhez, mely áthajlást 3 perec után sem sikerült kivitelezni, bár a beforrt repkó segítségével látszik mit kell majd csinálni. Sanyi is rápróbált, de neki sem ment, az biztos, hogy az út megvan VI+ (nehezebb mint a Favágó, vagy a Magnifico), legközelebb újabb kör :D
Ezután a jégkocka állapotot feloldandó itt-ott dagonyázva a piros jelzésen Amadé felé vettük az irányt. A várromot eddig csak csutka sötétben (Mikutúra), vagy ködben látogattam meg, esélyes volt, hogy most sem látunk majd Kassáig. Az oromra felérve azonban egész kellemes idő fogadott minket, sőt még a nap is előjött. Sanyi nekiállt összeütni a 10 tojásos hagymás-oldalasos rántottát ami osztatlan sikert aratott. Ezalatt Imrével körbejártuk az elszórt tornyokat és tömböket, kiváló boulder-lehetőségeket fedezve fel. Ezeken el is játszadoztunk egy darabig, crash-paddel igazán jó ötlet lenne ide felrándulni. Végszóra az Amadé északi fal kéményt szólóztuk (8-10m IV) vicces középrésszel :-) A falatozás közben vonuló darucsapatok törték meg az erdő csendjét, visszavonhatatlanul jelezve az ősz egyeduralmát.

A sziklákhoz visszasétálva ihletett hangulatabna rp kiment a Magnifico, még sosem ment ilyen könnyen, majd lesétáltunk a kocsihoz némi gombát (őzláb, tinórú...stb) magunkhoz véve. A kávé a hejcei kocsmában változatlanul ajánlott!

Mászott utak: Piskóta III, CDS V-, Rövid névtelen V/V+, Favágó VI, Sférió VI/VI+ (próba), Magnifico VI (rp.)