2008. november 23., vasárnap

Őszi hegymászó találkozó 2008

A hegymászó hétvége már csütörtök este elkezdődött. Tatabányán beugrottam Nádasdi Osziékhoz trepnit kölcsönkérni (ebbe egy jó kis eszmecsere is belefért némi borral) a jövő hétvégére és egyből kaptam is pár hasznos tippet - ami azért nem árt, mert még soha nem trepniztem :). Nagy örömmel hallottam, hogy ők is jönnek szombaton.
Cuccomat felmarkolva pénteken elindultam Hatvanra, ahol Tündivel találkoztunk, hogy továbbutazva Mátrakeresztesre képviseljük a DEKE színeit az őszi hegymászó találkozón. Az esemény fő helyszíne az Erdei Iskola volt /egyben szálláshelyünk/, ide belépve egy vetítésbe csöppentünk. A teremben régi ismerősként üdvözölt egy sapkás-fejlámpás- 1990es szabású egybeanorákos kissé? ittas alak is /persze még sohasem láttam/ és örömmel nyugtázta, hogy elhoztam Klarisszát (sic!) is. Később kiderült, hogy ő Buda úr /a környék egyik local hero-ja, többek között a Buda rés is róla van elnevezve/ - néha-néha elszórt favicceivel kellemes alaphangulatot szolgáltatva a társaságnak. Megtekintettük az 1998 környékén nem kis öniróniával előállított "Buda-Films" rövid mozgóképeit, a szerző hangos audiokommentárjaival /"ezt figyeld, ez kurva jó lesz" "ez így volt, ez igaz!"...stb/ körítve. Sajnos az egyben (élet)fotóművész Buda úr későbbi aktkép-vetítése a diavetítő hibája miatt csak részben valósult meg - a szerkezet még erős manuális ráhatásra sem kívánt működni /bár egyes állítások szerint ezen képeket és filmeket a jelenlévők többsége már minden találkozón megnézte :)/. Ezt követte egy Lyskamm vetítés, jó volt látni az ismerős környéket, majd a van e még valakinek valamije felvetésre bedobtam a Sharp End c. friss filmet többek megelégedésére. Itt derült ki (számunkra), hogy a terem fele homokköves fan, egyesek már 10-20-30 éve járnak oda /pl. Orosz Mihály/ - nagy örömmel kommentálták is a történéseket. Később Misi bá' néhány helyi "tiltott gyümölcs" fotóival, raxi klettersteigek képeivel és némi tátrai jégmászással szórakoztatta a nagyérdeműt.
A regisztráció során kerítettünk magunknak versenytársat is a másnapi öttusára Balogh István alias "Kami" képében - aki kiváló csapat és hálótársnak bizonyult, nem mellesleg pedig szép mászómúlttal rendelkezik /22 év!/ (úgy tűnik rajta keresztül elérhető lesz egy Meteorák és egy Paklenica kalauz is :)
Az este számunkra kis borozás után alvással, az időközben befutó Alpina női team /hehe Peti, ugye megmondtam :)/, Juhász "Csapajev" Gyula társasága és a szervezők számára a Zöld Sas-ban való mulatozással zárult :)
Másnap az esti esőnek nyoma sem volt, a hőmérséklet fagypont körül mozgott, de sütött a nap! Az öttusán 3 csapat indult :) így a dobogót sikerült már az induláskor megközelíteni. A kb. 4 km-es körtúra során 5 feladat várt ránk. Az első során a csehszlovák Start sátor felállítása (2fő) és egy másik lebontása (1fő) volt a feladat 4 perc alatt (3:56 alatt ment is :). A következő állomáson hegyi totót kellett kitölteni, ez 18-ból 2 hibával ment is. A harmadik állomáson a Kétszöges megmászása (1 fő) és csomókötés (2 fő) volt a feladat. A kissé csípős időben bakancsban teljesítettem az utat, Tündiék pedig csomóztak - max pont :) A 4. állomáson a Csörgő-patak szurdok jellegű részén kellett áthaladni a patak(part) kövein időre -az útra való kitérés nélkül - /csak én szoptam be a vízbe lépéssel, de a jó impregnálás megmentett :)/. Az utolsó állomáson tájolás és önsminkelés volt a feladat, Kami rózsaszín rúzsa különösen bájos lett, jó, hogy magamat nem láttam.
Az erdei iskolában ekkor már rotyogott a gulyás, később beértek a rénszarvval ellátott Csapajev-team tagjai és a kissé másnapos, de annál lelkesebb Alpina team nőtagjai. Mindeközben szépen érkeztek a további résztvevők az ország minden részéből. Ebéd után kötetlen beszélgetések alakultak ki, videózás is volt, illetve Farkas Péter tartott egy kisebb megbeszélést az MHSSZ általa vázolt lehetséges jövőjéről. Az este a Zöld Sas-ban folytatódott, sajnos a szlovák előadók lemondták a szereplést...így először egy Kaukázus, utána egy Patagónia vetítés, majd Nádasdi Oszi yosemite-i fotói tették élvezetessé az estét. A díjkiosztás során kiderült, hogy a 3 induló közül kemény csatában a 2. helyet értük el, 1 ponttal megelőzve a harmadik Alpinát és 1 ponttal lemaradva a Csapajev féle brigádtól. A "diadal" mellé érem, oklevél és pezsgő dukált, no meg a "rénszarvasok" is megkínáltak minket 1-1 szelet tortával. Kapható volt a sajnos személyesen meg nem jelenő Szendrő Szabi-féle 2009-es naptár is, amiből gyorsan vettünk is egyet. Az este jó hangulatú személyes beszélgetésekkel zárult, mi bepillantást nyertünk a "Kapitány" pszichéjébe, kiderült hogy jönnek le a "melléktermékek", milyen a Badile gerince, mások is összevesznek mászás közben...stb. Emellett kis ízelítőt kaptunk Nagyváthy "Sztoriteller" Jani elbeszéléseiből - dőlt a nevetéstől az egész hallgatóság, pedig az elhangzottak élesben nem szoktak olyan viccesek lenni :) Kóczián Tibi nekem is adott egy példányt (köszi!) az Eigeren zajló tevékenységüket bemutató kisfilmjükből - Farkas Peti Tündit "traktálta" a homokköves élményekkel...mindemellett jól fogyott a hozott pálinka is az asztal alól...
Másnapra nem maradt más, mint a "lejövet" - elbúcsúztunk, szépen megköszöntük a szervezést (KÖSZI BALASSAGYARMATIAK!) és lecsurogtunk a kissé havas úton Pásztóra Poldauf Feriék kisbuszával /7 személy helyett ugyan 9en voltunk, de ez senkit nem zavart.../.
A találkozó kiváló volt, ugyan jó lett volna még több élménybeszámolót tartani, de ne legyünk telhetetlenek. Remélem jövőre még többen jönnek el, félretéve az esetleges személyi kérdéseket és a versenyben is többen vesznek majd részt.