2009. április 4., szombat

A Grandl környékén

Don Bosco Grat a szomszédban

Peti a 9. standban

Indulás a Borosüveg-re (Weinflasche)

Máté a "normál" kiszállóban (5+)

"Geschafft"

Hosszú tervezgetés és szervezgetés után péntek egykor sikerült elindulni Ausztria felé Tündivel, Petivel és Mátéval az új gépjárművel (ami végig kiválóan teljesített és egész jól fogyasztott !). A többszöri megállók (Decathlon, Tatabánya) ellenére 8-9 felé Kaiserbrunnban voltunk. A gyors sátorverés (már akinek...Peti sátráról kiderült, hogy nem 100%-os, így ők egy ponyvás "gunyhót" szerkesztettek Mátéval...:) és eszegetés után nyugovóra tértünk a kissé csípős időben. Reggel fél hatkor keltünk, benyomtuk a tejeskávét és útra keltünk a Wachauergrat megmászására. Érdekes (de annyira nem meglepő) volt látni, hogy a Höllentalon nyugat felé haladva néhol 1 méteres havak látszottak a völgy alján, 1500 körül és az északi zugokban pedig akár több méteres rétegeket is lehetett látni. Az olvadás megállíthatatlanságát a látszólag leszáradt alacsonyabb déli oldalak és falak, valamint a Schwarza dübörgése bizonyította. Kremsbe gyorsan elértünk, ahol a Dunán áthaladva balra fordultunk és már Dürnstein-ben is voltunk. A lenyűgöző sziklaformák már az útról kiválóan látszottak, az alagút után a 122. km táblánál lévő néhány fős parkolóban álltunk le (jobb oldal - az alagút után közvetlenül a bal oldalon is van egy nagyobb, de elsőre ide nem egyszerű beállni a forgalom miatt :) A völgyben felmenve az első nagy szembejövő sziklától kb. 50 m-re balra fel található a beszállás, melyet a kövön térdmagasságban egy lekopott WG felirat is jelez. Mászásunk során végig 18-24 fok volt!
Az út 17 rövidebb (15-30m kötélhosszból) álló hosszú vándorlás az egymás mögött sorjázó őskőzet-tornyokon keresztül . Igazi játék ez a sziklákkal, tornyokra felállás, lemászás, traverzálás és néhány nehezebb betét. A kiépítettség kiváló, a kihosszíbbított köztesekre nagyon figyeljünk oda! Az út több helyen is jól variálható sportosabb (6-7+) variánsokkal. Az összes mászóhossz 350 m. Nekem legjobban a Smaragd tornyán vezető 3-4 hossz tetszett, itt volt a legnehezebb (6) rész is, ami jó nagy terpeszekkel viszonylag könnyen legyőzhető. Utolsó hossznak a Kanzel-en a 6/6+ os variánst választottuk, melynek lekerekített köveén a kulcsrész igazi kihívás. Itt azért a kulcs-akasztáshoz egy fa csonkja is belemászott a kezembe, de fő a biztonság ;)
Az út végén (7 órába telt - a rövid kötél nagyon hasznos!!!) csodálatos látványban volt részünk a Dunakanyarra és a megtett útra. Némi táplálkozás után a gerinc mellett leszaladtunk a kocsihoz és visszasöpörtünk Kaiserbrunnba.