2009. augusztus 20., csütörtök

Magas-Tátra - Sadek út (IV)

A cél - utunk a Zöld-tavi csúcs (2526 m) bal oldalán vezetett

Tündi az első hosszban

Ice Ice Baby

Sanyi érkezik az egyetlen kevésbé szilárd hosszban - háttérben a Jég-völgyi csúcs (2627 m)

Tündi és az utolsó előtti hossz

A gigantikus zárótáblán

...a következő?

Kilátás északkeletre a csúcsról a Bélai-Tátrára

Emberek a havason - avagy Béres Janó és Valkó Géza a Déri csúcs felé haladnak
(éles szeműek előnyben)

A csapat

Lemenet - A Téry-horhos előtt

Szent-István ünnepét idén is mászással tettük emlékezetessé. A kiválónak ígérkező idő és a tettrekész csapat (Tündi, Rozi, Sanyi) lehetővé tették, hogy a Magas-Tátrába induljunk. Szerda este érkeztünk Nova Lesnára, ahol az ulica Lipova 102-ben 8 euros szálláson hajtottuk álomra fejünket. Másnap 5 órai kelés után 6-kor már a Stary Smokovec-i parkolóban pakolásztunk, hogy felgyalogoljunk a Zöld-tavi csúcshoz (felvonó nélkül persze :). A teljesen felhőmentes, szélcsendes időben már ez is nagy élménynek bizonyult. 2 óra 40 perc elmúltával a Téry háznál voltunk, egészségügyi és tea-kofola megálló után továbbindultunk. Innen még kb. egy óra a beszállás a néhol meredek, de mindenütt törmelékes terepen. Szerencsére a beszállást tavalyról gyorsan megtaláltuk, így a korábbi ismeretekkel (különösen a Csoszi féle kiváló magyar nyelvű kallerral) felszerelkezve vághattunk neki az útnak. A történelmi jelentőségű "Női parti" (Tündi-Rozi) előtt másztunk Sanyival, én végig elölben. Az út tavaly óta nem sokat változott :) szép táblákon, könnyű terepen kell haladni. Néhol víz csordogált a vélhetően nem sokal ezelőtti hatalmas jégeső következményeképp (a vályúk tövében hatalmas halmokban állt az összegyűlt borsónyi jég!). Nem kapkodtunk, ha kellett bevártuk a mylady-ket, akik nagyon ügyesen nyomultak utánunk. Felfelé haladva a táj elkezdett kiszélesedni, csodálatos panorámával örvendeztetve meg minket. Az út közepénél vélhetően igen korán kelt embereket vettünk észre a Jég-völgyi csúcson, velük lefelé találkoztunk is!, megkérdezték mi voltunk-e azok ott szemben :) Sajnos minden élmény véget ér egyszer, a záró álomtábla és a gerinc után kiszálltunk az útból. Sikerült a szögelést is gyakorolni (2 standnál 1-1 pont), a csajok ezeket is ügyesen eltávolították. A csúcson nem kis meglepetésünkre (amúgy senki nem volt a falon) a hámori Béres-Valkó párossal találkoztunk, akik a Fehér-tavi csúcstól jöttek a gerincen és aznapig Lomnicig tervezték a gerinctúrát (ezt teljesítették is!), ott bivakoltak, majd másnap gerinc után le a Nagy-morgáson. Nem semmi!

Eszegetés és gyönyörködés után lefelé indultunk, a Téry-horhos teljesen hómentes lejtőjén. A házig ismét egy óra volt az út, a tavaknál Rozi miskolci barátaival futottunk össze, akik figyeltek minket odalentről. A Tarajkára leérve kiderült, nem ők voltak az egyetlenek, sőt! Először csak Feriékkel futottunk össze, de kiderült Csosziék is "leellenőrizték" mászunk-e a Zöld-tavi csúcsra - jó volt ezt látni, hallani :) Innen már csak a parkoló volt hátra 1500 m szint fel-le után, majd a Nova Lesna-i eszegetés és alvás. Szép volt!

A jövőre nézve a Sadek mellett több mászható út is látszik a falon: Lukes-Sysel IV/IV+ ; Krzykara-Janota V-; Legutky-Petrik V. Jó lenne visszatérni...