2011. május 4., szerda

Alkalmazkodás a körülményekhez

Szerdán a hétközi mászások hagyományának megfelelően Körösrévre indultunk. Meglepő útitársunk Kolopi Sanyi volt, aki épp Finnország és Ausztria között szakított egy kis időt némi mászásra - az autót pedig Endre biztosította. 6 körül szemerkélésben, viharos szélben és hidegben indultunk Románia felé, sehol nem véltük felfedezni az amúgy mindig pontos honlap értékeit (szeles, mérsékelten hideg és napos idő). Ha már eldöntöttük, menjünk, onnan már tisztul víziókkal biztatva magunkat. Körösrévre érve 7 fok és borult idő, de esőmentes közeg fogadott. Fellelkesülve indultunk a völgybe, ahol célunk a Sörös volt hármas partiban (egy szép gerinc ~120m VI/VI+) - nekem már régi terv. A gerinc mellett elhaladva még egy rövid bemelegítésre szántuk el magunkat a Le Lac nevű áthajló szektor aljában - de ez igencsak elnyúlt :) A bemelegítő mászások közben elkezdett esni így az itt fellelhető kettő utat (VI-/VI és VI+/VII-) jó párszor kimásztuk. Némi falatozás után úgy döntöttünk a szemerkélés ellenére átnézünk a Terasz alatti barlanghoz - de menet közben láttuk, hogy a Körös parton lévő szektorok a menedékház előtt mind szárazak, köszönhetően a fáknak és a kisebb nagyobb áthajlásoknak.
Először egy szép klasszikus vonalvezetésű utat másztam ki egy kb. 20 méteres bevágásban (4-5 változó szög áll rendelkezésre, friendsor ajánlott), felbiztosítva a kényelmes standhelyre a többieket. Innen a  Surprisa nevű úthoz mentünk, amit mindenki elölmászott, majd toprope kimásztam az új bakancsomban is :D Ekkora már kezdett kiderülni, de sajnos a Sörös már elúszott, így egy sportmászással zártunk. Leventével legutóbb igencsak megszenvedtük a Pocalul nevű VII- t amiből némi menekvésre kényszerültünk. A szép utat a kulcsrészbe való többszöri beleülés után sikerült alles frei :) módon kimászni, majd toprope egyben is - szép zárás! Hazafelé jó hangulatban telt az út, hála egy kis vörösbornak és a jó társaságnak :)
Szerencsére igaznak bizonyult amit eddig is sejtettem, a révi oldalon is bőven lehet mit mászni esős időben (ráadásul a Terasz alatti részen nem is voltunk) - nem is beszélve a völgy túloldalán lévő sonkolyosi "Áthajlások"-ról.

Mászott utak: SPAL 85 VI-/VI (pp 5x), Montana VI+/VII (1x alsó, 2x tr), Chinuitorul2 V, Surprisa V+/VI- (1x rp, 1x tr), Pocalul VII- (1x alsó, 1x tr)

Fotók: Balogh Endre

Az áthajlások védelmében

Endre egy VI-osban

Sanyi élvezi az utat

Hárman a standban

Ereszkedés egy szép mászás után

Endre a Surprisa-ban

Tündi írta...

jól néznek ki ezek a szektorok! kemény utak lehetnek, jó sokat másztatok megint :-)