2009. január 2., péntek

Szilveszter a Bükkben

A tavalyi szilveszter ötletén felbuzdulva idén is Istvánkútra mentünk volna, de a házat elhappolták lőlünk. Utólag visszatekintve ez nem is volt akkora probléma, mert így legalább a Bükkbe mentünk fő a változatosság alapon. A csapatot Anitta és két szatmárnémeti barátja, Máté, L. Dávid és Anita, Tamara, Tündi valamint jómagam alkottuk. Debrecenből kora délután elindulva fél 5 felé értünk Szentlélekre a Turistaparkba, ahol már várt ránk Lovadi Mester és barátnője a lefoglalt ház kulcsaival. A Farkasgödör- ben fekvő túristaház (http://www.farkasgodor.ini.hu/) nagyjából 3km-re van gyalog a kéken lefelé. A tök sötétben, helyismeret nélkül csak egy kisebb tanakodást iktattunk be, az is a rettentő szomorú látványú viharkár miatt történt. Egyes részeken teljes erdőrészek dőltek ki, a jelzések így megszűntek és néhol a feltorlódott fákon csak átmászva lehet közlekedni. Ennek ellenére 6-ra a házban voltunk. A kipakolás és rendezkedés után viszonylag hamar felfűtöttük a házat a kiváló, téglából rakott kályhával (+ a konyhában is van egy "sparhelt" - egyik sem füstöl!). A hőmérséklet az idokep.hu szerint ottlétunkkor -13 és -5 között mozgott. Az estét társasjátékozással, illetve iddogálással és paprikás krumpli készítésével töltöttük. Lefekvés előtt Mátéval (és egy darabig Dáviddal) lenyomtunk néhány kört a Részegedj okosan! nevű "társasjátékkal". Mivel Máté és én is a legnagyobb gyakorisággal a 3 a magyar igazság és a lépj vissza a start mezőbe rovatokat látogattuk később még némi énekléssel is szórakoztattuk? a jelenlevőket. Délelőtt felcihelődtünk és elindultunk rövid, ám annál tartalmasabb körtúránkra. A házból a kéken visszahaladva, majd a pirosra térve felmentünk a bő vízhozamú Vízfő hármas forrása mellett (csodás jégformák!) az Odvas-kőre. Általánosságban köd és hideg, illetve némi hószállíngózás volt kísérőnk. A kék háromszögön, majd kereszten a Cakó-kő alatt elhaladva felmentünk a Mária-forrás érintésével a Látó-kőre. Sajnos a név nem mindig kötelez, a ködön át csak odaképzelni tudtuk a Magas-Tátra vonulatát. A sárgán Örvény-kőre átmenve a Jókai szobortól azonban elnyertük jutalmunkat: a Tátra megmutatkozott - ismét mesés látvány volt! A sziklától "azimutban" lementünk a Farkasgödör-völgybe, majd még nyugat-keleti keresztezést hajtottunk végre a Buzgó-kő szép "gerincén".
A jól sikerült túra után Maffiózós=Gyilkosos (szerep)játékot játszottunk mindenki nagy megelégedésére. Ezt Activity és egy kör Részegedj okosan követte, ami után Anita rituálisan elégette a játékmezőt. A kisrádión kisvártatva felcsendült a Himnusz, majd a ház elé tódulva köszöntöttük az Új Évet! 2009 első főtt étele a kiváló Lovadi-slambuc lett, csilagos ötös!
Reggel nem maradt más hátra, mint a rendrakás és a hazagyaloglás a szemerkélő hóban. A Bükk megint nagyon szép volt, így vasárnap terveink szerint visszatérünk egy 30-as túrára, ha Imre zöldkártyája és a -10 is úgy akarja :)

A ház

Merry Christmas!

A meleg adója

Dekoráció az asztal felett

Részegedj okosan

Bodysurf

A befagyott pocsolyákat régebben is kedveltem :)

A Tátra viharkárok "kicsiben"