2010. április 19., hétfő

Hétvége otthon

Törpe nőszirmok a Kő-hegyen


Kankalin

A mostani hétvégén több napig Tatabányán tartózkodtunk, így rövid szabad periódusaimban megpróbáltam némi sziklát érinteni. Szombaton a Gerecse 50 cél/start területén felállított ex-T sportegyesületes műfalat néztük meg, ami a slackline-nal megspékelve nagy sikert aratott (itt gratulálnék Szentirmai Encinek aki lenyomta a táv felét futva, majd beállt biztosítani a gyerekhordát :). Délután Mártival néztük meg a tavaszi virágszőnyeggé változott sziklagyepeket a Kő-hegyen, majd a Szédítőnél felsőztem a segítségével.

Márti és a "szisztem"

Mivel beülője nem volt és én is kevés felszerelést hoztam, szükség volt némi kreativitásra ennek kivitelezésére. A felrántás elleni pontnak behelyezett nittről végül félszorítóval lett megoldva a biztosítás. Sorban kimásztam a Jobb-él V+, a Jobb-sarok VI és a Majomtánc VII- utakat, majd hazamentünk.

QQCS

Másnap Várgesztesre mentünk ki, ahol a buszon Borbély Gáborral szerveztem "randit", mint a helyszínen kiderült, elég sokan jöttek a Bercsényi mászókörrel. Pár út mászása után (Rutinpálya V+, Matematika VII- TR, Tökös mákos VI+ (kishíján OS :), Derékszögek VI/VI+) túrázni indultunk kettesben Vérteskozmára, ami versenyben lehetne a Magyarország legszebb faluja címért.

Gábor a Bőrerő (VIII/VIII+) végénél

Innen a fokozott védettség alatt álló Fáni-völgy és olyan érdekes sziklaalakzatok, mint az Ördögszószék érintésével jutottunk vissza Gesztesre (sárga négyzet, zöld, majd sárga; kb. 9 km), ahol a Kocsma kötelező meglátogatása után már a buszon ülve értékelhettük ezt a szép napot. A tavasz megérkezett!

Fekete kökörcsin nyílik 'kozma felett


A hunyor már elvirágzott

Gesztesi zárókép

Nincsenek megjegyzések: