2009. január 18., vasárnap

Where did you sleep last night...

...énekelte Kurt Cobain unplugged. A Kékes egyik (DNy-i) gerincén a ropogó hóban felfelé baktatva Mátéval és Petivel az Álomarcú lány járt a fejünkben - Mariah Carey Without you-ja már csak a Remetebarlangban jött elő...:)
A mátrai túra ötlete a hétvégére elég tutinak tűnt, péntek este ezt még egy kint alvással fejeltük meg a Mátrafüredről a kék+ -on a Remetebarlanghoz felmenve. Szerencsénkre a kissé ad hoc jelleggel kijelölt szálláshely tökéletes választásnak bizonyult. Hangulatos estét töltöttünk el a -2 C körüli hőmérsékletben. A meleg levesek és teák (Frutta Gránátalma-Zöldalma ízesítésű likőrvodkával megspékelve) után nyugovóra tértünk a havas tájra néző barlangban, zárásképp egy kis időre még a csillagok is előjöttek a sötétben. Reggel -4-5 fokra ébrdetünk, hajnalban ennél kicsit hidegebb lehetett. Az elmaradhatatlan szalonnasütés és tefőzés ("jakvajas stílusban") után összepakoltunk és hamarosan megjöttek Tündiék. Tamarával reggel indultak Debrecenből, így 5-en kezdtünk a túrának. Gyorsan elértük a Kékes csúcsát, majd amilyen gyorsan lehet, hátunk mögött hagytuk a vándorcirkuszt (motoros emlékmű, nyalóka, dübörgő zene..stb) és rátértünk a gerinc egyik legszebb részére. A havas jeges úton néhány pereccel szórakoztattuk egymást. Szép időben értük el a jobbnál jobb kilátópontokat (Sas-kő, Disznó-kő - melyek a hajdanvolt Kékes kráter peremét is jelentik egyben - felső piroxénandezit :). D-re fordulva a Hármashatár erdészháznál gyorsan elértük a Tarjánka-szurdokot. A befagyott patak kisebb nagyobb szűkületein és letörésein lefelé haladva ismét meggyőződhettünk róla, hogy Magyarországon is vannak egyedülállóan szép helyek. A hely "extrém" jellegét növelte az itt-ott vékonyabb jég alatt csobogó patakba való szakadás lehetősége és a "mászós" szakasz bálakötöző madzagja. Szerencsére élve leértünk :) a Markazra tartó országútra. Közös megegegyezéssel a 20 perc múlva Markazra érkező busszal átmentünk Abasárra. Innen a Posta mellőli megállótól a sárgán jutottunk vissza Mátrafüredre az Öreg-hegy kaptatója, valamint a Szent-Anna tó (az egyik vezió szerint egy lávabarlang beszakadásával alakult ki) és kápolna érintése után. Füreden egy kis hot-dog és tea után becsomagoltuk magunkat a Seicentóba (meglepően jól sikerült :) és hazarobogtunk.
A túra szombaton a lányoknak 25km volt 8-900m szinttel, nekünk 20km 5-550m szinttel.

Rendezkedés a Remetebarlangban

A Tarjánka szurdok eleje

smariareka írta...

Halihó!

Én ma voltam a Tarjánka-szurdokban, csodálatos hely, de kevesen ismerik. Nem vagyok egy nagy túrázó, sőt... de a mai kirándulás után megjött a kedvem. Képeket kerestem a neten, mert meg akartam nézni, milyen ez a szurdok télen, így találtam rá a blogodra. Szuper, hogy leírod a túráidat, és ha nem haragszol, majd veszek innen néhány ötletet...

Marcsi

Bogyó Dávid írta...

Ez volt a célom a saját naplózás mellett a bloggal, jó olvasgatást :D

Dávid

smariareka írta...

Ok, akkor olvasgatom! :-) És ha nem zavar, kiteszem a linket a blogomra, ami nem tematikus blog, hanem amolyan vegyes-vágott.