2009. szeptember 10., csütörtök

Bad Fischau

Meteora (6-)

Valahol már láttam ilyet
Tschikosch-Gulasch ostorral verem a labancot, hogy másszon má'


Gullyriss (6+)

Fényárnyék


A fő attrakció, elvileg szabadon is megy 9ért...mi csak a bal felén lévő repkót nyomtuk


Kedden egy kis munkakerüléssel élve kollégám ismerőseivel mászni indultam. Bécstől délre és nyugatra számtalan kisebb-nagyobb szikla található, ezek a bécsi "házihegyek" (Wiener Hausberge) - sok híres osztrák alpesi mászó csiszolta ezeken a sziklákon tudását. Először vonattal Wiener Neustadtba mentem, ahonnan kocsival elvittek az így pár percre található sziklákhoz Bad Fischau határában (topo). A konglomerátumszerű, itt-ott várgesztesi kristályos-mészköves beütésű hely beszállása 1 perc. az utak jól biztosítottak, 2-3-4 méterenként vannak fix pontok (többségük házgyári nitt, motoremelő, de vannak új nittek is), a standok is többségében kifogástalanok. Sorra másztuk az utakat, egyik-másik kissé zsíros volt, de nem zavaróan. Többségében laposabb, vagy mélyebb lyukak adták a fogásokat, néha éles peremekkel és sok reibunggal. A 6os nehézségért már alaposan mászni kellett, de nagyon szépek az utak - az egyiket méltán nevezik pl. Meteorának. A lyukakon való felhaladás után a kiszállás környékén a falból kiálló kavicsok adnak egy-egy lépést, vagy fogást. Délutánra alaposan elfáradtunk, a mászók többsége munka utáni elfoglaltságként ekkor kezdett szállingózni. Utolsó élményként egy izmosabb helybéli kinyomott egy 8ast, olyan könnyedén mint más a 3-as, 4est, Maxnak /aktuális mászuótársam/ később beugrott, hogy Thomas Behm lehetett. Sajnos én nem láttam szemből, csak azt, hogy szemüveges, de akár találkozhattam is a legendával :) Mindenesetre egy kétujjas lyukon tartani a teljes testsúlyunkat, abból egy karral húzva nézelődni, mint egy balerina mindenképp legendás (mindeközben áthajló terepen csak az egyik lábát tartotta a falon, azt is amolyan Mátésan :)
Szép volt, jó volt, csak a vonatjegy borsos, de legalább szert tettem tettrekész mászócimbikre, akik a közelebbi helyekeről is sok infóval szolgáltak.
Mászott utak: Schöne tage 5-, Django 7- (próba), Piazking 5+, Meteora 6-, Mobuto 6, Salzburger Nockerl 5-, FLW 6-, Muhririss 6

Nincsenek megjegyzések: